Să recunoaștem! Chiar dacă produsul/serviciul tău este cel mai bun de pe piață, este greu să vinzi fără o strategie puternică în spate. Și chiar și atunci când o creezi, de la conștientizare la conversie este un drum lung și anevoios. Dar trebuie să parcurgi pas cu pas și să te asiguri că scoți tot ce e mai bun din acea strategie.
Să începem cu pâlnia de marketing în social media. Ce este și cum te poate ajuta? Practic, o pâlnie de marketing este un traseu pe care îl parcurg clienții tăi, de la a-ți vedea brandul la a-l cumpăra, la fidelizare și, în final, la suținere. Acest traseu începe în momentul în care aceștia devin conștienți de brandul tău și continuă după ce fac o achiziție.
Există mai multe tipare de pâlnie de vânzări în social media, dar nouă ne place unul anume. Acesta presupune cinci faze:
1. Conștientizare
2. Analiză
3. Acțiune
4. Implicare
5. Susținere
Este esențial să includeți postările sociale în fiecare etapă a pâlniei, în funcție de platformele pe care le folosiți. Dacă le implementați împreună, cele cinci faze vă vor ajuta să creați o pâlnie uimitoare de social media marketing și să consolidați legătura dintre afacere și clienții dumneavoastră.
Să începem cu Conștientizarea
Chiar dacă vorbim despre un brand nou sau chiar despre unul cu notorietate, primul lucru pe care ar trebui să vă concentrați este conștientizarea. Acesta este modul în care potențialii clienți găsesc brandul și devin conștienți de prezența lui pe piață. Aveți în vedere că, dacă oferiți informații relevante, afacerea dvs. va părea legitimă și demnă de încredere.
Când vine vorba de implicare, nu vă limitați doar la conținut. Gândiți-vă la pagina dvs. dedicată pentru social media și includeți toate informațiile de contact necesare și, foarte important, o invitație puternică la acțiune (CTA).
Dacă vorbim despre un brand nou, ar trebui să aveți în vedere să vă concentrați pe conștientizare, cel puțin în primele 6 luni, în paralel cu celelalte tactici pe care le vom prezenta mai jos. Iar după aceste luni, crearea de conținut care să construiască awareness ar trebui să ocupe un loc important în strategia dumneavoastră.
În această etapă ar trebui să prezentați informații interesante, dar utile, fără a încerca să vă promovați direct produsele sau serviciile. Oamenii trebuie să vadă brandul, să știe despre el, iar oferindu-le informații utile și interesante vă vor va ajuta să faceți asta mai ușor.
Următoarea etapă este cea a analizei
Când vorbim despre analiză, ne referim la acel moment în care un potențial client începe să caute informații mai specifice și se gândește dacă să cumpere sau nu produsul sau serviciul dumneavoastră.
Acesta este momentul în care vă prezentați treptat și delicat brandul dvs. și oferiți informații mai detaliate pentru a ghida potențialii clienți în faza de acțiune.
Puteți să vă bazați pe analiza retargetării utilizatorilor care au interacționat cu site-ul dvs. web sau cu conținutul dvs., cu recenzii sau testimoniale de produse, webinarii, cărți electronice și multe altele.
Urmează acțiunea
Ați reușit! Ați trimis mesajul, oamenii au relaționat cu el și acum vor cumpăra produsele dvs. L-au văzut, le-a plăcut și astfel publicul dvs. pasiv a fost convertit în clienți. Probabil că ați folosit un apel puternic la acțiune, spunându-le ce ați dori să facă și ce sunteți dispus să le oferiți sau pur și simplu le-ați oferit un stimulent. Ați zice că acesta este finalul, nu-i așa? Dar nu este chiar așa.
Ei sunt acum clienții dumneavoastră, dar ar trebui să acționați pentru a forma o comunitate.
Nu uitați de implicare.
Odată ce ați făcut vânzarea, nu trebuie decât să îi țineți aproape. Ei au încredere în brandul dvs. și este important să continue să audă de de el. Rămâneți conectați la ei și faceți-i să se simtă parte din comunitatea dumneavoastră. Puteți face acest lucru prin dezvoltarea de conținut în social media care să îi susțină în funcție de achiziția pe care au făcut-o, prin trimiterea de newslettere, prin solicitarea de feedback cu privire la comenzile lor și așa mai departe. Pur și simplu păstrați-i aproape de dumneavoastră, ca parte a unei mari familii.
Susținerea este adevăratul obiectiv
Da! Așa este. Vă puteți dori achiziții, dar, pe termen lung, susținerea este adevăratul obiectiv. Clienții dvs. nu doar vă cumpără produsele, ci se alătură unei comunități pe care o pot crește sau o pot distruge. Amintiți-vă doar, câte crize posibile au fost îndepărtate de membrii activi de susținătorii comunității? Câte comentarii răutăcioase au fost combătute, câte explicații au fost date sau câte recomandări au fost oferite de oamenii care iubesc cu adevărat și au încredere în produsele dvs. Dacă răspunsul este mulți, înseamnă că faceți ceea ce trebuie. Acest lucru va încuraja achizițiile recurente și va genera o recomandare puternică, care subliniază încrederea în produsul dumneavoastră.
Pentru asta, oferiți-le posibilitatea de a-și împărtăși poveștile și de a susține produsul dvs. Permiteți-le să împărtășească feedback-uri, recenzii sau testimoniale, astfel încât vocea lor să fie auzită. Atunci când feedback-ul nu mai este atât de bun, învățați din asta și asigurați-vă că data viitoare veți face mai bine.