MENIU
RO
EN
VR  |  AR  |  Digital storytelling  |  New tech  |  Immersive experiences

De la realitatea virtuală la noile realități de marketing

min de citit

Este aproape reduntant să spunem că ritmul cu care avansează tehnologia aproape că a surprins brandurile È™i consumatorii. RecunoaÈ™tem că trăim în era Digitală, că informaÈ›ia circulă în timp real sau că avem în buzunar tot ceea ce ne trebuie pentru a fi conectaÈ›i la lume aproape 24 din 24 de ore, dar ne întrebăm constant care va fi următorul pas. Răspunsul este deja sub ochii noÈ™tri: realitatea virtuală.

Câteva cifre...

Până în 2020, se estimează că impactul economic al realității virtuale È™i al celei augmentate va ajunge la 29,5 miliarde de dolari. Potrivit unui studiu realizat de Greenlight Insights, 62% dintre consumatori spun că se simt mai implicaÈ›i în povestea unui brand care sponsorizează o experiență VR, iar 71% dintre consumatori consideră că un brand este inovator dacă foloseÈ™te realitatea virtuală. De asemenea, studiile estimează că, până în 2020, numărul de ‘’mâini’’ de VR vândute va ajunge la 82 de milioane, adică o creÈ™tere de ... (nu, nu este fake news) 1507% față de 2017.

imagine

Cu un ochi în 2018

ConÈ›inutul video este cool, dar ... È™tiÈ›i ce este È™i mai cool? ConÈ›inutul de AR (Augmented Reality) sau VR (Virtual Reality). Motivul este destul de simplu: întreaga paradigmă se schimbă, iar consumatorul, din simplu spectator sau interlocutor, devine el însuÈ™i protagonist al poveÈ™tii. El poate atinge produsul, poate vedea contextul în care este scris limbajul binar al "poveÈ™tii". Nu numai că interacÈ›ionează cu acest mediu, dar se simte È™i parte integrantă din reÈ›eaua acestui nou mod de a face marketing. Și vă spuneam din propria experiență: nu ai nevoie decât de o idee bună È™i de un client suficient de curajos să încerce ceva nou.

imagine

Nu doar conÈ›inutul, ci È™i experienÈ›a în sine

De fapt, acesta este secretul: brandurile pleacă din punctul în care livrează conÈ›inut È™i încep să creeze experienÈ›e complete, imersive pentru consumatori. În mod logic, nu toată lumea va adopta această tendință È™i nu toÈ›i consumatorii vor reacÈ›iona pozitiv. Realitatea virtuală are acest avantaj È™i, în acelaÈ™i timp, dezavantaj, de a te transpune destul de brusc într-o... altă realitate. Se spune că senzaÈ›ia este similară cu cea a unui vis, iar contactul cu ceea ce este palpabil devine mai dificil. De aceea există cazuri în care VR-ul nu este pe gustul tuturor, iar pe undeva este normal. Nu toÈ›i consumatorii preferă o astfel de abordare, la fel cum nu toate brandurile ajung să descopere beneficiile VR-ului, pentru că există o rezistență la ceea ce este nou. Cu alte cuvinte, în marketing, ca È™i în viaÈ›a de zi cu zi, vor câÈ™tiga cei care vor îndrăzni să facă primul pas.

Articol scris de:

Adrian Sandu