MENIU
RO
EN

Gândirea alternativă - Doza optimă de creativitate care transformă industria pharma

min de citit

imagineCine este Teodora Migdalovici?

Un spirit liber, un „nomad digital” cu fler pentru oportunități și un simț acut al potențialului uman. Deschizătoare de drumuri în educația alternativă și branding, ea vede ceea ce alții trec cu vederea și transformă provocările în oportunități de creștere. Cu studii în management cultural, antreprenoriat și diplomație, Teodora aduce o perspectivă unică și mereu actuală în tot ceea ce face.

imagine

 

Deloc surprinzător, cariera ei s-a bucurat de expunere internațională - a fost jurat la IAB Awards, White Square, The MAA Globes și Stevie Awards, premiată de European Excellence Awards & Stevie Awards cu gold, de Cannes Lions cu Silver, la categoria Most Passionate Ambassador, de Foreign Policy pentru « Oameni și Idei care schimbă România în Bine » de Business Woman cu trofeul pentru Private Diplomacy și inclusă în Business Magazin « 40 under 40; Studii de antreprenoriat via ESSEC, de management cultural via UNESCO și de Diplomație via IDR, dincolo de 20 de ani de expunere anuală la cele mai interesante festivaluri de creativitate fac din ea un partener de brand building și dezvoltare de organizații cu o perspectiva unică. E și motivul pentru care zeci de companii își trimit anual oameni talentați să-și rafineze competențele la Creative MBA-ul de la TheAlternativeSchool. Mai multe aflați în interviul care urmează:


Când și cum a apărut The Alternative School for Creative Thinking?

Creative MBA-ul The Alternative School s-a născut în 2005, ca o reacție constructivă la un sistem educațional normativ. Studiasem despre sistemele Montessori și Waldorf, despre cum poți învață cu bucurie, prin descoperire și cultivarea gândirii creative, nu prin stres, pedeapsă și toceală. Tot atunci am prins gustul olimpiadelor și am descoperit cât de mult mă pasionează ideea de a transforma oamenii prin educație, dar când am ajuns la facultate, realitatea era departe de ce-mi imaginasem. Momentul în care am realizat că trebuie să creez un alt tip de școală – una bazată pe creativitate, inspirație, networking global și practică relevantă, a fost când am început să lucrez în televiziune și advertising, unde am descoperit competițiile de creativitate internaționale. Așa a apărut The Alternative School, un loc în care tinerii pot explora și învăța din realitățile industriei. Când am prezentat proiectul la Cannes Lions, mi s-a oferit șansa de a-l testa timp de un an.

imagine

 

Au trecut 20 de ani și școala este acum un laborator creativ pentru minți curajoase și curioase. Alumnii noștri au câștigat premii internaționale și au devenit lideri ai industriei.


Care a fost insight-ul din care s-a născut acest „naos” creativ?

Era nevoie de o schimbare! La 15 ani de la Revoluție, talentele noastre aveau nevoie de o platformă care să le ofere provocări reale și conectare directă cu industria globală. Nu mai era suficient să ne scăldăm în teoriile depășite. Aveam nevoie de un loc unde „inadaptații” și „exploratorii” să se simtă în siguranță, ghidați de oameni care au trecut prin aceleași provocări. Și, desigur, o educație actualizată și un spațiu creativ în care performanța să fie răsplătită.

imagine

 

De la educația din vremea lui Creangă, unde școală era «Curat meșteșug de tâmpenie », mi-am dorit un teritoriu unde informația de ultimă oră, gândirea laterală și inteligența emoțională, dublate de pasiune și talent, transformă visele în realitate. Marii clienți aveau nevoie de acces la minți proaspete și de platforme de CSR conectate la educația de top. România merită și ea un upgrade de reputație pe scena internațională, unde stătea prost la începutul anilor 2000, iar asocierea cu creativitatea performantă, în perimetrul festivalurilor de gen, era direcția onestă și de substanță prin care această schimbare de perspectivă se putea întâmpla în mod organic, an după an.


Cum crezi că modulele #TheAlternativeSchool pot ajuta industria pharma să inoveze campaniile de marketing fără a se abate de la reguli?

Industria pharma și creativitatea sunt ca un dans grațios, dar pe sârmă – reguli stricte și foarte puțin loc de manevră. Dar noi iubim provocările! Avem deja o bază solidă prin Lions Health și multe exemple bune de urmat. În plus, putem adapta modulele noastre pentru a răspunde nevoilor specifice industriei pharma, astfel încât să respecte regulile dar să rămână inovative și relevante. Dincolo de cursurile cu focus pe eficiență, strategie, limbaje vizuale contemporane, AI și storytelling sau inteligență emoțională, putem face loc unor prezentări dedicate nișelor din medical, wellness și pharma. Să mai spunem că putem curatoria conținut exclusiv pentru echipele lor sau croi evenimente customizate pe nevoile lor. « If there is a will, there is a way ».


Trei elemente esențiale pentru o campanie reușită?

Doar trei? Hai să zicem șase:

1.      Un insight surprinzător care te face să vezi lucrurile dintr-o nouă perspectivă.

2.      Echilibru între inteligența emoțională și strategia cerută de brief.

3.      O execuție vizuală impecabilă, care jonglează între familiar și neașteptat.

4.      Un impact pozitiv asupra societății și în vânzări.

5.      Să aducă un zâmbet pe buze, acolo unde brandul o permite.

6.      Să devină parte din cultura pop – să fie pe buzele tuturor.

 

Unde te uiți prima oară când trebuie să resuscitezi un brand?

Întotdeauna mă întreb ce i-a făcut pe oameni să se îndrăgostească de acel brand la început. Apoi analizez dacă acel potențial a fost exploatat la maximum. Magnetismul și influența sunt, de asemenea, aspecte importante. Vreau să văd cum putem crește aceste elemente și să ne asigurăm că totul rămâne în ’’croiul’’ brandului. La The Alternative School, îi învățăm pe profesioniști cum să transforme mesajele complexe, respectând regulile stricte, în comunicări atractive și relevante. În plus, sustenabilitatea face parte din ADN-ul nostru. Nu ne concentrăm doar pe prezent, ci și pe viitor, educând în zona de „kindful brands” și obiectivele de dezvoltare durabilă (SDG). 


Cum poate #TheAlternativeSchool să ajute profesioniștii din pharma să creeze campanii de brand autentice și sustenabile?

Pharma este un teritoriu dificil, dar nimic nu este mai uman decât sănătatea. Aici intervine inteligența emoțională, care poate face diferența. Noi îi învățăm pe profesioniști cum să comunice mesaje complexe, respectând toate reglementările, dar făcându-le accesibile, atrăgătoare și umane. În plus, le arătăm cum să creeze campanii nu doar pentru prezent, ci și pentru viitor, punând accent pe sustenabilitate și impact social.


Cum s-a integrat digitalul în viziunea #TheAlternativeSchool și cum vezi această componentă în viitor?

Digitalul e țesătura în care cresc brandurile astăzi. Chiar dacă avem la creative MBA-ul de la #TheAlternativeSchool și seniori de peste 30 de ani, doritori să-și actualizeze perspectivele, un pic peste jumătate dintre studenți sunt născuți cu robinetul larg deschis la internet.

imagine

 

Avem cursuri despre inteligență artificială, despre trenduri în social media, despre design în perimetrul digital, despre gamevertising, despre aplicații croite să-ți facă viața mai bună. Inclusiv brieful de bursă, despre Smart Mobile, dat de partenerii noștri de la Raiffeisen Bank, e din și despre acest univers. Digitalul a făcut repede de tot drumul de la element exotic la substantiv comun și lucrurile nu se vor schimba. Brand managementul e greu de imaginat în afara perimetrului digital și școala va anticipa și onora mereu nevoia de actualitate a celor din industrie. Vom asista la experiențe din ce în ce mai personale, mai relevante, mai profunde.


Ce stă la baza unei relații sănătoase între branduri și agenții?

Totul se rezumă la oameni. Brandurile sunt doar un vehicul, dar relațiile sănătoase între agenții și branduri se bazează pe echipe bine închegate, cu personalități articulate și pasiune autentică pentru ceea ce fac. Unde mediul de lucru este toxic, și brandurile vor reflecta asta. Agențiile sănătoase, cu brand stewards care au personalități articulate, bine construite, dublate de o educație aproape renascentistă sunt capabile să pună în lume branduri asemenea lor. Sigur că lucrurile nu sunt niciodată doar în alb și negru, zic doar că acolo unde se adună mai multe minți și inimi fabuloase numărul brandurilor de excepție e direct proporțional. La sfârșitul zilei totul este despre oameni, brandurile sunt doar un vehicul de comunicare.


Care sunt abilitățile creative esențiale pentru profesioniștii din pharma?

Curajul de a inova în limitele stricte ale industriei și abilitatea de a transforma complexitatea medicală într-un storytelling captivant și emoțional. Mai cred că universul pharma are nevoie de update pe zona de cultură vizuală. Oamenii care au nevoie de produsele lor trec, de cele mai multe ori, printr-o dublă traumă – cea a provocărilor fizice și cea a gestionării bolii din toate punctele de vedere, de la administrativ la emoțional. Limbajele vizuale bine folosite, aflate într-un raport complementar cu informația tehnică, sunt în stare să le adreseze pe ambele. Ele pot servi de instrumente pentru branduri care să te liniștească, să te asigure, să te mângâie, să fie pline de compasiune. E un teritoriu imens, aproape virgin. Mi-ar plăcea să mă îmbarc într-o astfel de aventură și să susțină creșterea unei mărci care operează în health & pharma, luând în calcul tot ce v-am povestit mai sus.


Ce avantaje practice și beneficii le oferă modulul FutureProofCreativity* dedicat profesioniștilor din pharma?

Avantajele? Simplu:

1.      Creativitate care iese din zona „safe”, dar respectă regulile.

2.      Strategii care transformă date seci în povești relevante.

3.      Oportunitatea de a învăța de la profesioniști globali, ceea ce poate schimba complet perspectiva unui profesionist.

imagine

 

Toate aceste componente nu doar informează, ci inspiră și schimbă vieți. Dacă sunteți curioși să aflați mai multe despre The Alternative Scool și proiectele noastre, ne găsiți aici.

 

*Vizualurile campaniei de lansare a Modulul FutureProofCreativity au fost create în parteneriat cu arhitecta și ilustratoarea Doriana Marasoiu.